Mistä tietää, että logistiikkapalvelun markkinointi on onnistunut? Se tulee aina ensimmäisenä mieleen, kun rahdille tarvitaan toimittaja. Tämä kuulostaa aika helpolta, kun asiakassuhde on vahva ja rahtia kuljetetaan muutenkin joka päivä. Mutta kun on aika laajentaa asiakaskuntaa, on perustunnettuuden oltava kunnossa. Siihen auttaa näkyvyys sekä hyvä maine.
Mainiolla me teemme työtä, jotta tavaraliikenteen toimijat kertoisivat kiinnostavasti ja informatiivisesti palveluistaan, erottuisivat tapahtumissa ja löytyisivät hakukoneista. Näin luodaan edellytyksiä uudelle kaupalle. Tienvarsimainokset ja bannerit ovat meille peruskauraa, samoin helppokäyttöiset ja selkeät verkkosivut. Toistot lisäävät oppimista, oppiminen nostaa laatua.
Onko tärkeintä se, mikä odottaa perillä vai sittenkin itse matka? Entä onko matka koko elämys, osa elämystä vai pakollinen paha? Henkilöliikenteessä pelataan mm. helpolla saavutettavuudella verkossa ja pysäkillä, sopivalla vuorovälillä sekä viestillä, joka laittaa liikkeelle.
Kun kyydissä on kollin sijaan kuluttaja, muuttuvat kanavavalikoima ja viestit melkoisesti. Kohderyhmiäkin on monia: perhematkustajat, liikematkustajat, työmatkaajat, reppureissaajat... Kenet sinä haluat viedä perille?