Miten Mainio sai projisoitua Luotettava Kumppani -logonsa kuuhun?

Suuret teot alkavat pienistä askelista. Myös ne mahdottomalta kuulostavat. Olisiko tamperelaisen mainostoimiston mahdollista esitellä ylpeyttään Luotettava Kumppani-tunnuksesta viemällä sen kuuhun?

"Ei tolla Luotettava kumppani -leimalla minnekkään kuuhun mennä."

"Hold my beer"

Suuret teot alkavat pienistä askelista. Myös ne mahdottomalta kuulostavat. Olisiko tamperelaisen mainostoimiston mahdollista esitellä ylpeyttään Luotettava Kumppani-tunnuksesta projisoimalla sen kuuhun?

Olisihan se hullua olla yrittämättä. Tämä on tarina siitä, miten Mainion Luotettava Kumppani -logo päätyi lopulta kuun pinnalle.

Kaikki lähti liikkeelle siitä, kun halusimme löytää parhaan tavan viestiä mahdollisimman monelle, että Mainiolla on Luotettava Kumppani -tunnus. Olisi ollut liian tavanomaista vain kertoa asiasta. Halusimme luoda sen ympärille spektaakkelin. Luotettava kumppani -tunnus olisi saatava kuuhun. Projisointi tuntui kaikkein järkevimmältä vaihtoehdolta.

Jotta se olisi mahdollista, tarvitsisimme riittävän kokoisen videotykin.

Täällä Satamakadulla ei tykkejä myydä. Nopean googlauksen avulla löysimme riittävän kokoisia tykkejä, mutta yhteenkään ei saanut videota sisään. Jos menneiden aikojen videotykki ei toimisi, olisi aika kokeilla riittävän tehokasta LED-valoa.

Luimme hieman fysiikkaa ja simppelin kuuloinen asia meni vaikeaksi. Ensinnäkin: meidän pitäisi olla kirkkaampi kuin aurinko, mikä on kokoisellemme toimijalle melkoinen haaste. Se saattaa olla pieni haaste myös Elon Muskille, mutta me jouduimme tekemään tässä kohtaa pienen kompromissin. Emme voineet enää istua maan kamaralla ja taputella toisiamme selkään onnistuneen projisoinnin kunniaksi. Olisi tartuttava toimeen. Veisimme Luotettava Kumppani -logomme kuuhun.

Kuun pimeälle puolelle.

Kuun pimeään puoleen liittyy yksi mutta. Me emme varsinaisesti näe sinne ja täten projektorit sekä LED-härvelit piti kuopata. Mainion avaruusohjelma oli näkemässä päivänvalon.

Mainion avaruusohjelman rakentaminen asiakastöiden ohella osoittautui haastavaksi. Haastava on konsulttikieltä ja tarkoittaa aivan tajuttoman vaikeaa / liki mahdotonta. Jouduimme nopeasti huomaamaan, että käytössämme ollut teknologia ei ollut tarpeeksi kehittynyttä, jotta sillä oltaisiin päästy ulos stratosfääristä.

Mielestämme onkin epäreilua, että vaikka julkisesti rahoitetut tahot kehittävät tekniikkaa avaruuteen pääsemiseksi, tätä samaa tietotaitoa ei ole tehty tamperelaisten mainostoimistojen saavutettavaksi. Avaruus on niin kaukana meistä -  ei ole Satamakatu vitosessa, siinä on kebappia ja Eros Sex. Sitkeistä yrityksistä huolimatta Luotettava Kumppani -logomme pysyi melko lähellä maan kamaraa ja avaruusohjelmastamme alkoi loppua osaaminen budjetti.

Mutta sitten se tapahtui. Joskus elämässä tulee eteen uskomattomia yhteensattumia. Kun olimme yrittäneet rakentaa heikkoutemme (avaruusteknologinen osaaminen) varaan, oikeat henkilöt kohtasivat ja homman juoni alkoi ratkeamaan.

Jos jotain opimme, ei kannata luulla että kaikki helposti saatavilla oleva tieto olisi ollut sellaista, jonka pohjalta olisimme osanneet toimia. Vaikka meillä olisi selkeät ohjeet avaruusohjelmaan tai jättikokoisen videotykin rakentamiseen, ei se ole meidän juttumme . Eikä sen edes tarvitse olla.

Me pelaamme vahvuuksillamme - kerromme kiinnostavia tarinoita, luomme näyttävää kuvaa, herätämme tunteita ja autamme saamaan kauppaa. Ohessa kuvituskuva Luotettava kumppani -tunnuksestamme kuussa. Onko se siellä oikeasti? Kehottaisimme muuten käymään katsomassa, mutta kuurakettien hiilijalanjälki on hieman liian suuri viikonlopun kuukeikalle.

ps. Miten saisit oikeasti projisoitua valoa / kuvan kuuhun (ja miten se vaikuttaisi elämään maapallolla)?

Lue täältä: If every person on Earth aimed a laser pointer at the Moon at the same time, would it change color?

Muita juttuja

Mainion logo

Tarina

Mainio on vuonna 1999 alkunsa saanut mainostoimisto Tampereelta. Tarjoamme asiakkaillemme kasvua ja kannattavuutta. Projektiluontoisten töiden, kuten visuaalisten identiteettien, kampanjasuunnittelun ja pakkaussuunnittelun lisäksi tarjoamme kuukausihinnoiteltuja palvelupaketteja.

Kaikkien kohtuuhintaisten palvelupakettiemme sydämessä on kaupallisuus. Niihin sisältyvät palvelut on suunniteltu pienten ja keskisuurten yritysten myynnin lisäämiseen ja vauhdittamiseen.  

Yhteystietomme

Mainio
Satamakatu 3
33200 Tampere
010 548 8500
info@mainiota.fi

Tietosuojaseloste

Verkkolaskut

Y-tunnus 1934019-5
Verkkolaskuosoite 003719340195
Operaattoritunnus 003721291126
Välittäjä Maventa

KOHDERYHMÄMME

Pääset tutustumaan toimintaamme kohderyhmiemme kautta

Palvelupakettimme

Kuukausihinnoitellut pakettimme ovat edullisin tapa lähteä alkuun ja vähiten yllätyksiä sisältävä tapa ulkoistaa markkinointitoimintoja.

  • Vain digipalvelut - yllättävän laaja ja edullinen digipalvelupaketti, johon sisältyy mm. uudet verkkosivut.
  • Kokonaisasiakkuus - strategiasta toteutukseen.

Brändimme

ValueMyBrand
Brändin arvomäärityksen palvelu kohdennettuna erityisesti yrityskauppaa suunnitteleville omistajille ja sijoittajille. ValueMyBrandin avulla brändille lasketaan arvo, eikä sitä hinnoitella goodwillina kaupantekijäisiksi.

Miksi Mainiolla on omia brändejä? Lue »

Mitä seuraavaksi?Mainion omien brändien määrää on tavoitteena kasvattaa. Tavoitteenamme on saada testivaiheeseen 1-2 brändiä vuodessa.

Bäthman
Maailman mukavin kylppäriremontti. Bäthman -ketjuun kuuluu yksityisiä kylpyhuoneremontoijia, joille loimme kattobrändin. Bäthmanin alla tarjoamme heille toimintakonseptin ja markkinoinnin.