Uskallus

Joskus on vain pakko astua ulos omasta kuplastaan ja olla rohkea. Mainion toimitusjohtaja Sami kertoo uskalluksen hyödyistä.

Yrittäjien sanotaan olevan rohkeita. Todellisuudessa tosipaikan tullen rohkeita on vain valitettavan pieni osa. Kysyttäessä yrittäjien tahtoa kasvaa, suurin osa ei sitä halua. Ymmärtäähän sen. Turvallisen toimivaksi todettu liiketoimintamalli, sopivasti hyviä työntekijöitä sekä asiakkaita ja vuodesta toiseen vakaa liikevaihtoluokka. Toiminta tasaisen kannattavaa ja hallittavissa. Ei tätä seesteisyyttä kannata rikkoa hötkyilemällä eikä hyviä työntekijöitäkään puussa kasva. Syitä pysyä aloillaan on perinteisesti ollut monia.

Mutta mitä jos on pakko?

Elämme epävakaita aikoja, joina yrityksiä menee konkurssiin ennätysvauhtia.

Olivat konkurssien takana sitten ohjauskorkojen nousu, ostovoiman yleinen heikkeneminen tai raaka-ainekustannusten kallistuminen, se on sinänsä yhdentekevää. Mikä taas ei ole yhdentekevää on se, että konkurssi on aina tragedia. Tragedia jolla voi olla pitkäkestoisiakin vaikutuksia yrittäjien ja työntekijöiden elämiin.

Ilmiselvien taloudellisten seuraamusten lisäksi konkurssit myös vähentävät toimialojen palveluiden tarjonnan määrää, joko paikallisesti tai kansallisesti. Kysyntä ei useinkaan laske samassa suhteessa. Tämä aiheuttaa tilanteen jossa yrittäjän pitää kysyä itseltään onko uskallusta kasvaa. Järkevästi.

Hiljainen tarve uusille kauppakumppaneille.

Jos uskallusta on, mieti oletko toimialallasi tunnettu? Ketä haluaisit asiakkaaksesi? Tietävätkö he, että haluat juuri heidät asiakkaaksesi tai yhteistyökumppaniksesi? Tunnettavuudesta puhutaan paljon, mutta se ei aina riitä. On myös korvaamattoman tärkeää aktivoitua ja kertoa avoimesti ambitioistaan tehdä kauppaa, tutustuttaa osaamiseesi ja muodostaa liikesuhteita kohdeasiakkaisiin. Näihin haasteisiin tarttuu markkinointiviestintä ja kysymyksiisi on vastaukset tiimillämme.

Nyt on oikea hetki olla näkyvillä. Nyt on loistava aika haalia hyviä asiakkuuksia ja taitavia työntekijöitä. Molempia on vapaana.

Meitä kiinnostavat hyvät asiakkuudet ja haluamme tehdä kauppaa kanssasi. Tarjoamme maksua vastaan markkinaosuuksia.

-Sami

Muita juttuja

Mainion logo

Tarina

Mainio on vuonna 1999 alkunsa saanut mainostoimisto Tampereelta. Tarjoamme asiakkaillemme kasvua ja kannattavuutta. Projektiluontoisten töiden, kuten visuaalisten identiteettien, kampanjasuunnittelun ja pakkaussuunnittelun lisäksi tarjoamme kuukausihinnoiteltuja palvelupaketteja.

Kaikkien kohtuuhintaisten palvelupakettiemme sydämessä on kaupallisuus. Niihin sisältyvät palvelut on suunniteltu pienten ja keskisuurten yritysten myynnin lisäämiseen ja vauhdittamiseen.  

Yhteystietomme

Mainio
Satamakatu 3
33200 Tampere
010 548 8500
info@mainiota.fi

Tietosuojaseloste

Verkkolaskut

Y-tunnus 1934019-5
Verkkolaskuosoite 003719340195
Operaattoritunnus 003721291126
Välittäjä Maventa

KOHDERYHMÄMME

Pääset tutustumaan toimintaamme kohderyhmiemme kautta

Palvelupakettimme

Kuukausihinnoitellut pakettimme ovat edullisin tapa lähteä alkuun ja vähiten yllätyksiä sisältävä tapa ulkoistaa markkinointitoimintoja.

  • Vain digipalvelut - yllättävän laaja ja edullinen digipalvelupaketti, johon sisältyy mm. uudet verkkosivut.
  • Kokonaisasiakkuus - strategiasta toteutukseen.

Brändimme

ValueMyBrand
Brändin arvomäärityksen palvelu kohdennettuna erityisesti yrityskauppaa suunnitteleville omistajille ja sijoittajille. ValueMyBrandin avulla brändille lasketaan arvo, eikä sitä hinnoitella goodwillina kaupantekijäisiksi.

Miksi Mainiolla on omia brändejä? Lue »

Mitä seuraavaksi?Mainion omien brändien määrää on tavoitteena kasvattaa. Tavoitteenamme on saada testivaiheeseen 1-2 brändiä vuodessa.

Bäthman
Maailman mukavin kylppäriremontti. Bäthman -ketjuun kuuluu yksityisiä kylpyhuoneremontoijia, joille loimme kattobrändin. Bäthmanin alla tarjoamme heille toimintakonseptin ja markkinoinnin.